Kommune

En digital håndsrækning til varme hænder

Bekey giver plejepersonalet i kommunen nem og sikker digital adgang helt ind i borgernes hjem, uden behovet for fysiske nøgler – uanset om den låste dør er til en opgang, lejlighed eller et hus.


Se mere

Hvad er Bekey?

Bekey er udbyder af digitale adgangsløsninger, der giver godkendte samarbejdspartnere med et legitimt ærinde muligheden for at få adgang til opgange i ejendomme og hoveddøre i private hjem (lejligheder og huse).

Systemet fungerer via den sikre, digitale platform, Netkey, hvorfra der kan uddeles krypterede digitale nøgler til plejepersonale.

Bekeys adgangsløsninger monteres i opgangens dørtelefonanlæg eller direkte på borgerens hoveddør. Samtidig med at borgeren og dennes familie stadig kan bruge deres egne fysiske nøgler.

Sådan virker det…

Step 1

En samarbejdsaftale etableres mellem kommunen og Bekey

Step 2

Bekey-løsningen implementeres, hvorefter adgang bestilles hos Bekey til borgere, der skal modtage kommunal hjælp

Step 3

En autoriseret Bekey-installatør monterer løsningen i opgange og på døre til borgerens hjem

Step 4

Det kommunale plejepersonale kan nu få adgang til borgerens hjem uden nøglebøvl

Optimér kommunens processer og tidsforbrug

Med Bekey sparer kommunen al den tid og administration, der i dag bruges på at håndtere fysiske nøgler. Det giver grundlag for at optimere processer og anvende ressourcerne mere effektivt.

I stedet for at medarbejderne fx bruger tid på at lede efter den rigtige nøgle eller kører forgæves, fordi en nøgle mangler, kan den dyrebar tid bruges hos borgerne.

Det letter hverdagen og fjerner en hyppig kilde til frustration og stress.

Mere tryghed for borgerne

Bekey øger trygheden for den enkelte borger og minimerer risikoen for tricktyveri og indbrud.

Kun personer med et ærinde får adgang til opgang og lejlighed med Bekey. Det er altid muligt at spore præcis, hvem der har anvendt Bekey til at lukke sig ind og hvornår.

Akut hjælp og ingen spildkørsel

Bekeys digitale nøgler kan fratage og tildele adgang til den enkelte medarbejder øjeblikkeligt. Aktivitet bliver logført, så der er overblik over hvilke medarbejdere, der har været hvor og hvornår.

Det betyder også, at man ved en akut situation har mulighed for at sende nærmeste medarbejder direkte afsted til den pågældende borger, selvom denne ikke har den fysiske nøgle.

24

Få hjælp og support
døgnet rundt

Bekey er en driftsikker løsning, der alene i 2019 blev anvendt mere end 8 millioner gange i Danmark og Norge.

Vi tilbyder desuden telefonisk døgnsupport alle ugens dage til ’her og nu’ udfordringer.

Installeret i hveranden
aflåste opgang i
Storkøbenhavn
8 mio.
døråbninger
i 2019
28 kommuner
i Danmark
& 27 kommuner
i Norge

En udbredt og effektiv løsning

Bekey er en gennemprøvet brugervenlig løsning, der allerede bruges i 28 danske kommuner og 27 norske kommuner til at optimere hjemmeplejens daglige drift, herunder Københavns Kommune og Bergen Kommune.

Det siger brugerne…

Vi kommer hurtigere
ud til borgeren

“Det er blevet meget nemmere i hverdagen at administrere nøgler og adgange med Bekey, da vi hurtigt og enkelt kan tildele adgange til vores 80 medarbejdere i kommunen. Det sparer os for meget unødig kørsel og ved akutte situationer, kommer vi hurtigere ud til borgeren og hjælper dem.”

Jette T. Jensen
Administrator, Glostrup kommune

Det handler om borgernes tryghed

”Formålet med at skifte til et digitalt nøglesystem handler for os ikke kun om at effektivisere, undgå spildtid og dermed få mere tid til borgerne. Det handler om borgernes tryghed. Det kan føles usikkert for borgeren at udlevere sin nøgle. Fordi enhver med den fysiske nøgle kan åbne døren, uanset hvem de er. Jo flere opgange som har installeret det digitale nøglesystem, des hurtigere og bedre mulighed har vi for at servicere borgerne trygt og godt, når det er nødvendigt.”

Signe Grauslund
Lokalområdechef, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Mindre ventetid, spildtid og transporttid

”Vi har glædet os meget til at tage det digitale nøglesystem i brug. Fysiske nøgler er dyre og tidskrævende at administrere – de skal registreres og udleveres, når medarbejderen møder om morgenen og igen efter endt arbejdsdag. Dertil kommer akutte besøg, mistede nøgler, vagtbytte mm., som skaber ventetid, spildtid og transporttid – tid som vi i stedet kan bruge ude hos borgerne. Og allervigtigst så øger det trygheden for borgerne.”

Annette Westengaard Gyldengren
Leder, hjemmeplejen på Amager

Vores kunder og samarbejdspartnere

FK Distribution
Aarstiderne
DEAS
Københavns Kommune

Frederiksberg Kommune
Hvidovre Kommune
Gladsaxe Kommune
Herlev Kommune

Albertslund Kommune
Brøndby Kommune
Vallensbæk Kommune
Glostrup Kommune

Vi vil gerne lære mere om Bekey





    privatlivspolitik

    Sådan kan du få Bekey i din kommune

    Lyder Bekey som en god løsning for jeres kommune? Lad os sammen optimere på fleksibilitet, logistik og administration – og gøre hver dag smartere.


    FAQ



    Q: Hvem er jeres samarbejdspartnere?
    A:

    Vi har en lang række af samarbejdspartnere, som alle kan findes under siden Vores samarbejdspartnere.

    Q: Kan borgeren stadig anvende sin almindelige nøgle til hoveddøren?
    A:

    Ja – Bekey ændrer ikke ved låsen, men tilføjer en motor til den indvendige vrider. Derfor kan borgeren og de pårørende fortsat anvende de almindelige fysiske nøgler som vanligt.

    Q: Tager døren skade ved montering?
    A:

    Nej – SmartLocken anvender de eksisterende skruehuller på indersiden af døren, og når enheden afmonteres, vil den oprindelige vrider og evt. langskilt mv. blive reetableret.

    Q: Hvorfor skal hjemmeplejeren bruge Bekey?
    A:

    Bekey er en løsning til hjemmeplejen, så de slipper for usikkerheden og besværet ved at håndtere borgernes mange fysiske nøgler. Den digitale løsning er mere sikker og fleksibel, og er med til at skabe en bedre service.

    Q: Hvem kan åbne døren med Bekey?
    A:

    Hjemmeplejen er ansvarlig for at visitere borgere i kommunen til Bekey, samt at administrere adgangen til relevant personale. Det kan variere på hvilket grundlag kommunen vælger at visitere, men det er ofte på baggrund af serviceydelser som fx hjemmepleje, hjemmesygepleje, madlevering, rengøring eller lignende.

    Q: Kan man kopiere nøglerne?
    A:

    Nej det er ikke muligt at kopiere nøglerne, da de er krypteret.

    Q: Hvilken teknologi anvendes der?
    A:

    Bluetooth teknologi. Chippen kan kun ses i oversigten af bluetooth enheder for dem som har adgang til den. Dvs. du kan ikke som fremmed står foran en opgangsdør og fange signalet med din telefon.

    Q: Hvem får adgang til opgangen med Bekey?
    A:

    Der bliver KUN givet adgang til personer med et ærinde i opgangen. Det kan f.eks. være en hjemmeplejer der skal besøge en ældre borger, en omdeler med lokalavisen eller en der skal aflevere en måltidskasse.

    Q: Kan beboerne, eller deres familie og venner, logge sig på systemet og få adgang via App’en?
    A:

    Nej det er ikke på nuværende tidspunkt muligt for andre at logge sig på systemet.

    Q: Hvad sker der hvis dørtelefonen svigter pga. der er Bekey installeret?
    A:

    Så udbedrer Bekey fejlen.

    Q: Hvad er jeres erfaring med at installere i forskellige dørtelefonsanlæg?
    A:

    Vi er monteret i halvdelen af alle aflåste opgange i Storkøbenhavn og har derfor god ekspertise (mere end 20.000 opgange). Vi er ligeledes certificeret partnere af de største producenter af dørtelefoner.

    Q: Har I autoriseret personale til at installere i dørtelefonen og på hoveddøren?
    A:

    Ja, vi har kun autoriseret personale til at installere, typisk faguddannet låsesmede eller elektrikere. Vi har for tiden 10 ansatte montører.

    Q: Kan man se den lille chip som monteres i dørtelefonen?
    A:

    Nej den er helt usynlig da den er monteret på indersiden af dørtelefonen.

    Q: Hvor sikkert er det at anvende Bekey?
    A:

    Som regel påpeger vi, at det er mere sikkert at anvende Bekey end det er at anvende en almindelig fysisk nøgle. Ofte er der flere fysiske nøgler i omløb, som der ikke er kontrol med. Med Bekey er det kun muligt at komme ind i den låste opgang, hvis du har et ærinde. Desuden er det muligt at se en log i systemet over hvem som har åbnet døren og hvornår.

    Q: Kan min dør blive hacket, så uvedkommende får adgang til opgangen?
    A:

    Bekeys løsning er krypteret på samme niveau som NEM-ID, og vi forbedrer løbende løsningen for at sikre den bedst mulige sikkerhed, så kun dem der må komme ind, kan komme ind.